Diverse recensies,  Persoonlijk/Lifestyle

Hoe mijn eerste maand met ‘Boost’ verliep

‘Boost’ is een app die alle aspecten van gezondheid onder de loep neemt. Gaande van recepten tot workouts tot mindset. En dit alles vanuit een anti-dieet visie. In dit artikel vertel ik jullie hoe mijn eerste maand met ‘Boost’ aan mijn zijde verliep.

Kort samengevat: ‘Boost’ is een gezondheidsapp zonder dieetvisie, waarbij je heel wat zaken kunt terugvinden.

  • Recepten + productuitleg
  • Workouts
  • Mindsetvideo’s
  • Yogasessies
  • Meditatiesessies

Buiten dit kan je ook gebruik maken van de moodtracker, activitytracker, het boodschappenlijstje…

Hieronder zal ik mijn ervaring met ‘Boost’ toelichten en zo zal je ook meer te weten komen hoe de app precies werkt en waarom ik er voor gekozen heb.

Waarom ik een abonnement bij ‘Boost’ aanging

‘Boost’ werd opgericht door Celien Rombouts en Gudrun Hespel. Celien kan je misschien al kennen van op Instagram als healthyhabits.celien . Celien is een anti-dieet diëtiste en maakt dit ook heel erg duidelijk aan de hand van haar posts en stories. Ik vind haar visie echt geweldig en las het afgelopen jaar enorm graag haar mening op sociale media. Gudrun is personal trainer en klinisch psychologe. Ook haar volg ik sinds kort op Instagram en ook daar heb ik nog geen minuut spijt van gehad. Ik lees vooral haar stories en daar staan vaak ook echt informatieve zaken in. Het mooie aan Boost is dat alles wetenschappelijk onderbouwd is. Er staan buiten Celien en Gudrun heel wat professionals achter de app waardoor je weet dat je de informatie rond sport en voeding kan vertrouwen.


Wie mij kent, weet dat ik wat zwaarder ben. Maar eerlijk; ik ben perfect gelukkig met hoe ik er uit zie. Ik ben nooit echt bezig geweest met diëten of met te werken aan mijn summer body. ‘T leven is echt waar te kort om geen chipkes meer te eten of geen bikini te dragen. Maar waar ik wel een probleem mee heb is mijn relatie met voeding. Ik weet dat ik veel te ongezond eet. ’s Avonds eten wij vaak wel gezond, maar alles daarvoor en daarna is gewoon niet in balans. Nu ik meer tijd maak om te sporten, was het misschien ook tijd om mijn voedingspatroon te gaan aanpassen. Niet voor het doel om te vermageren, wat de meeste mensen denken, maar om gewoon net iets gezonder te gaan leven. Wat mij eigenlijk het meeste stoort is dat de omgeving wel een probleem ziet in mijn gewicht, maar ikzelf niet. Ik ben gelukkig met hoe ik er uit zie, dus waarom zijn andere mensen dit dan niet? Mijn persoonlijk doel is: gezonder gaan eten zodat ik mij veel energieker voel maar er moet nog altijd een balans zijn. No way dat ik mijn chipkes laat liggen 😉

Stap 1: mindset

In het verleden had ik al vaker geprobeerd om gezonder te leven maar er kwamen enorm veel restricties bij kijken vanuit de dieetcultuur dat ik wist dat ik niet meteen voor de volle 100% er voor moest gaan. Ik besloot om eerst wat mindsetvideo’s te kijken vanuit de app zodat ik de werking van de app maar ook de visie van Celien en Gudrun echt goed meekreeg. Zo keek ik de videoreeks rond soorten honger, waarom diëten niet werkt, over de producten in de app… Ik vind het altijd belangrijk dat wanneer je ergens aan begint, je ook weet waarom je dit doet en met welke visie. Zo houd je het volgens mij ook langer vol omdat je weet waarom je iets doet.

Stap 2: voeding

Omdat dinsdag en donderdag mijn vaste sportdag is en ik daarbuiten nog yogales volg en heel af en toe ga zwemmen, leek het mij het beste om te beginnen met mijn voedingspatroon. Sporten is nu niet mijn prioriteit omdat ik naar mijn gevoel best genoeg sport. Ik ben sowieso al geen grote sporter dus ik wil mijzelf ook niet meer druk geven dan nodig is.

Om te beginnen veranderde ik enkel mijn avondmaaltijd. Zo kook ik (bijna) elke dag een recept uit de app. Ik focuste mij nog niet op ontbijt of lunch, enkel ’s avonds. Hieronder vind je wat foto’s van de recepten, echter ben ik geen foodstagrammer. Maar ik beloof je; elk recept was echt heel goed. Mijn favorieten tot nu toe: one pot lasagne, butternutmacaroni, spruitjes met gandaham en krieltjes, viscurry, butterchicken met naanbrood… Zoveel goede recepten. Ik heb altijd een dieetvisie gehad dat je van diëten nog meer honger krijgt en dat er zoveel restricties zijn. Maar bij Boost is dit niet het geval. Want hier eet je gezond, zonder dat je bepaalde dingen moet laten. Zolang er maar balans is. ik heb na elke maaltijd ook meer dan genoeg gehad, het is niet dat we met honger van tafel gingen.

Meestal ben ik rond 18u15 thuis van mijn werk en zorgde mijn vriend dat het eten al klaar stond tegen dat ik thuis kwam. Als ik nu thuiskom dan maken we samen eten met een recept uit de Boost-app en zorgt het ook voor wat qualitytime. Dus dat is ook mooi meegenomen.


Boodschappen met Boost

Producten aflezen of iets gezond is of niet, dat heb ik nog niet onder de knie. Ik moet nog wat meer informatievideo’s kijken hiervoor in de app, of een cursus volgen bij Celien. Maar hierbij kan de app je toch helpen. Zo kan je producten gaan opzoeken welke goed zijn qua voedingswaarden etc om aan te kopen. En dit per winkel! Zo sta ik niet uren te twijfelen voor het rek of iets al dan niet oke is, maar kan ik het snel opzoeken om het dan met een gerust hart aan te kopen. Je moet de gezonde variant natuurlijk ook lekker vinden, maar het is echt heel goede tool om met minder paniek te gaan winkelen.

Recepten uitproberen

Na twee weken vond ik het tijd om ook andere recepten te proberen. Zo probeerde ik wat avondsnacks of tussendoortjes uit en bakte ik ook al een gezonde appelcake en bananenbrood. Ook maakte ik al een gezonde lunch klaar. Echter is dit nog niet op regelmatige basis. Ik moet nog een structuur vinden om ook mijn lunch en ontbijt te gaan aanpakken. Wanneer ik opsta heb ik al meteen honger waardoor ik het geduld vaak niet heb om eerst mijn ontbijt te gaan klaarmaken dat langer duurt dan 5 minuten. Misschien dat ik al wat zaken voordien kan maken, maar ik moet er nog eens de tijd voor nemen om dit uit te pluizen.

Ik ben al blij dat ik elke avond de tijd neem om gezond te koken en af en toe zorg voor gezonde tussendoortjes of een gezonde lunch.

Stap 3: workouts

De workouts vind ik een moeilijke. Doordat ik altijd sport op dinsdag en donderdag, aan yoga doe en heel af en toe ga zwemmen, schiet er voor mij niet zo heel veel tijd over om nog workouts te plannen vanuit de app. Ik heb ook rustdagen nodig zodat mijn lichaam kan herstellen van de sportsessies. Door mijn chronische ziekte merk ik dat mijn lichaam veel langer tijd nodig heeft om te recupereren waardoor ik eigenlijk niet zo veel gebruik maak van de workouts. Af en toe in het weekend neem ik wel een dansworkout mee van Deusa op de app, want eerlijk: deze zijn zo heerlijk om te doen en geven echt enorm veel energie. Zalig.

Ik zag ook dat er workouts beschikbaar waren van 9 minuten wat je perfect kan doen tussendoor, maar hier ben ik nog niet aan toe gekomen. Ik ben totaal geen sporter dus het is echt al een mirakel dat ik mij ertoe kan aanzetten om minstens 2 a 3x in de week te gaan sporten.

Er zijn trouwens sportsessies te vinden voor zowel thuis als in de fitness.

Stap 4: meditatie

Waar ik dan wel weer gebruik van maak zijn de meditatiesessies. Dit doe ik op dinsdag en donderdag wanneer ik thuis kom van het sporten om zo weer tot rust te komen voor ik aan de rest van mijn dag begin. Maar ik gebruik het ook wanneer alles weer even te veel is en ik enorm prikkelbaar ben. Wanneer het even moeilijk gaat dan zijn de ademhalingsoefeningen en meditatie echt heel fijn om te ervaren.

Conclusie

Momenteel heb ik een jaarabonnement aangegaan bij Boost omdat dit het meest voordelige was. Zo betaal ik €9.99 per maand omdat ik vind dat je er enorm veel voor terugkrijgt. Je kan natuurlijk ook eerst genieten van een proefperiode, voor je een abonnement aangaat. Zo kan je al eens aanvoelen of het iets voor jou zou zijn.

Ik ben alvast oprecht fan!

Er is ook een online community-groep op Facebook zodat je met mede-Boosters in gesprek kan gaan. Eindelijk een gezonde community waar er gewoon gefocust wordt op gezond eten en sporten. En dus niet op kilo’s, cm’s, BMI en andere dieetonzin.

Ik hoop de komende maanden meer structuur te vinden in het maken van ontbijt en lunch. Net zoals ik een structuur gevonden heb voor het avondeten.

Ben jij ook lid van Boost? Zo neen, klinkt het iets voor jou?

Volg mij op Facebook / Instagram / Bloglovin / Pinterest / Goodreads / PhotoJungle
Reageer met Facebook

2 Comments

  • Irene

    Ik heb een abo gehad toen de app gelanceerd werd! Had ook veel aan de recepten en de producten die je per winkel kan opzoeken. Af en toe deed ik ook eens een workout maar het is bij mij allemaal wat verwaterd waardoor ik geen nieuw abo ben aangegaan. Ik vind dat je ook wel veel waar voor je geld krijgt. Het is de investering zeker waard! Misschien dat ik het in de toekomst nog eens een kans geef als ik er zelf meer ruimte voor kan maken.

    De one pot lasagne was hier ook favoriet, samen met de sticky sojakip en de gehaktballetjes, rijst, paprika en pittig yoghurtsausje. Dat maak ik nog regelmatig!
    Fijn om jouw ervaring te lezen alleszins!

Laat een antwoord achter aan Céline Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

CommentLuv badge

%d bloggers liken dit: